نکات صادرات میوه به قطر

قطر فارغ ازاینکه کشوری ثروتمند محسوب میشود به دلیل کمبود زمین های زراعی سالانه درصد بالایی از مواد غذایی مصرفی خود را از طریق واردات تامین می کند. نزدیک بودن کشور قطر و همچنین وجود تنوع بالای محصولات کشاورزی، فرصت خوبی را برای صادرات مواد غذایی به این کشور را برای تجار ایرانی فراهم کرده است.

قوانین صادرات به قطر در خصوص مواد غذایی بسیار سختگیرانه است ارسال میوه و سبزیجات همچون گذشته با جعبه های چوبی امکان پذیر نیست. میوه می بایست به صورت دستچین و با فاصله گذاری مناسب و در پک های مخصوص بسته بندی شوند علاوه بر آن عدم استفاده از سم و کودهای غیرمجاز مواردی ست که قبل از صادرات به این کشور می بایست بر طبق استانداردهای تعریف شده رعایت گردند و مجوزهای واردات کسب گردد.

چرا برای صادرات میوه و تره بار به قطر وجود یک مشاور متخصص لازم است؟

به منظور صادرات موفق به این کشور باید به بازار محلی قطر مسلط باشیم ولی در کل باید در نظر گرفت ورود به هر بازاری می بایست ریسک های احتمالی آن را در نظر گرفت اما با استفاده از مشاوران و متخصان می توانید هزینه های احتمالی و ریسک معامله را کاهش دهید. مرکز تجاری ایران و قطر این امکان را برای اعضای این مرکز فراهم کرده است تا بتوانند به راحتی به بازار این کشور وارد شده و معامله نمایند. از طرفی شرکت در نمایشگاه های بین المللی قطر تا حدود زیادی می تواند در شناختن بازار این کشور تاثیرگذار باشد.

چه نکات مهمی را باید در صادر کردن میوه و تره بار به قطر در نظر بگیریم؟

به دلیل وجود رقابت زیاد برای صادرات میوه و مواد کشاورزی به این کشور بهترین و با کیفیت ترین نوع محصول را برای صادرات انتخاب کنید. قطر توجه زیادی به نوع بسته بندی مواد غذایی داشته و قوانین سخت گیرانه در این زمینه دارد. از طرفی بسته بندی زیبا و بهداشتی می تواند تاثیر مهمی در جذب مشتری داشته باشد. همانطور که گفته شد به دلیل رقابت بالا برای صادرات این نوع محصولات به کشور قطر، تعیین قیمت مناسب اهمیت زیادی دارد. ایجاد شرایط مناسب و زمانبندی برای ارسال و نگهداری این نوع محصولات صادراتی به منظور جلوگیری از فساد و خراب شدن از دیگر مواردی است که باید در نظر گرفت.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با صادرات به قطر با کارشناسان این مرکز با شماره های  09912058721 و 02188194186 در تماس باشید.

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *