قطر از کشورهای حوزه خلیج فارس و همسایگان ایران است. این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب و داشتن روابط سیاسی خوب با ما یکی از مقصدهای مهم برای صادرات کالاهای ایرانی محسوب می شود. بر طبق آمار به دست آمده نشان می دهد که در سال های اخیر حجم صادرات به قطر افزایش یافته است.

این کشور به دلیل کمبود زمین‌های زراعتی، سالانه کالاهای بسیار زیادی را از کشورهای همسایه وارد می کند که عمدتا محصولات غذایی و کشاورزی می باشد. اگر می خواهید در زمینه صادرات به قطر فعالیت کنید ابتدا لازم است کالاهای مورد نیاز این کشور را شناسایی کنید. در این مقاله برخی از کالاهایی که براساس آمار منتشر شده از سایت اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران که بیشترین صادرات را به قطر داشته اند گردآوری شده است.

در جدول زیر به برخی از کالاهای صادراتی به کشور قطر اشاره شده است ولی موارد بیشتری وجود دارد که با انجام تحقیقات بازار می توان صادرات سودآوری به این کشور داشت.

مجتمع تجاری ایران و قطر با توافق های انجام شده بین سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت های سرمایه گذاری قطری ایجاد شده است که بر اساس آن هماهنگی نسبت به شناسایی کالا های صادراتی و وارداتی و سرمایه گذاری طرفین بین کشور ایران و قطر انجام بپذیرد و از طریق قطر بتوان به سایر کشور های جهان صادرات و واردات انجام داد. این مجتمع تجاری فرصت خوبی را برای صادرات به قطر ایجاد کرده است که می تواند فرصت سودآوری را برای صنایع و کارخانجات ایرانی فراهم کند.

شما می توانید جهت شرکت در این مرکز تجاری به تکمیل فرم پیش ثبت نام اقدام نمایید.

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *