مرکز تجاری ایران و قطر به منظور تعامل شرکت های پیشرو ایرانی و قطری در چارچوب قوانین و مقررات دو کشور و همچنین توسعه صادرات و واردات و سرمایه گذاری متقابل تشکیل گردیده است. اهداف کلی این مرکز ارتقا روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و قطر و همچنین ایجاد فرصتی برای معرفی خدمات، محصولات و ایجاد ظرفیت‌های سرمایه گذاری در هر دو کشور می باشد.

  • توسعه روابط تجاری
  • تسهیل فرایند تجارت بین دو کشور
  • ایجاد روابط اقتصادی
  • استفاده متقابل از توانمندی های طرفین
  • تشکیل کنسرسیوم های تجاری، تولیدی و دانش بنیان و سرمایه گذاری مشترک
  • ایجاد کانال ارتباطی با سایر تشکل های تجاری بین المللی
  • حمایت و پشتیبانی مالی، حقوقی و فنی از اعضای مرکز
  • شبکه اطلاع رسانی جامع

شما می توانید با عضویت در این مرکز تجاری علاوه بر دریافت خدمات تجاری از امکان شرکت در نمایشگاه های دو کشور بهره مند شوید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره های زیر در تماس باشید.

ضرورت ایجاد مراکز تجاری

از سال های گذشته به منظور نمایش توانمندی‌های تولیدات داخلی و استفاده از ظرفیت بازار کشورهای مختلف، تشکیل مراکز تجاری  در دستور کار سازمان توسعه تجارت  قرار گرفته است.

یکی از راه های توسعه تجارت، اﻳﺠﺎد ﻣﺮاﻛﺰ ﺗﺠﺎرى  است ﻛﻪ بتوان در ﺧﺎرج از ﻛﺸﻮر در راﺳﺘﺎى اﻫﺪاف و ﺳﻴﺎﺳﺖﻫﺎى ﺑﺎزرﮔﺎﻧﻲ فعالیت کرد. این مراکز علاوه بر معرفی کالاهای ایرانی که ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ اﻳﺠﺎد ﺷﻬﺮت ﺑﺮاى این ﻣﺤﺼﻮﻻت در بازارهای جهانی می گردد امکان صادرات آن ها را به کشور هدف و همچنین امکان صادرات مجدد به دیگر کشورها را نیز فراهم می کند.

این مراکز به صادرکنندگان کالا کمک می کند تا اطلاعاتی نظیر رقبا، مشتریان و محصولات جدید در بازار مورد نظر را به دست آوردند.

در مراکز تجاری، تجار قادر هستند با حضور فیزیکی، تاسیس دفتر و یا نمایندگی، محصولات خود را معرفی، نمایش و به فروش برسانند.

برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تجاری، مذاکرات B2B ، مشارکت در برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی، تبادل هیات‌های تجاری از دیگر خدمات این مراکز در کشورهای هدف است.

مزیت ایجاد مراکز تجاری

  • فرصت‌هایی را برای کشورهای کمتر توسعه‌ یافته فراهم می‌کند که با افزایش سرمایه‌گذاری خارجی به منابع مالی جدید دسترسی پیدا کنند، ارزش‌افزوده کالاهای تولیدی خود را بالا ببرند و جایگاه معتبری در زنجیره تأمین جهانی کسب نمایند که در نهایت منجر به بهبود شرایط اقتصادی داخلی خواهد شد. علاوه بر اﻳﻦ، ﻣﺮاﻛﺰ تجاری زﻣﺎﻧﻲ ﺑﻄﻮر ﻣﺆﺛﺮ ﻋﻤﻞ ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﻛﺮد ﻛﻪ ﻛﺎﻻﻫﺎﻳﻲ ﺑﺎ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﻣﺮﻏﻮب را معرفی نمایند درحقیقت این نوع از تجارت موجب افزایش رقابت‌پذیری کشورهای درحال‌توسعه خواهد شد.
  • امکان دسترسی به بازارهای جدید برای کسب و کارهای محلی فراهم می شود و با رفع موانع غیرضروری، صادرات را برای آنها تسهیل می نماید.
  • این مراکز تجاری امکان صادرات مجدد به دیگر کشورها را فراهم می کند که موجب گسترش بازارهای هدف می شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *