همایش معرفی نمایشگاه‌ های اختصاصی تخصصی جمهوری اسلامی ایران در دوحه به مناسبت جام جهانی قطر در نمایشگاه بین المللی دیروز ۲ شهریور با حضور جناب آقای هومن رازدار مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران ، جناب آقای فرزاد پیلتن مدیر کل دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت، جناب آقای محمد حسن کرباسیان عضو هیئت عامل و مدیر اجرایی مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در قطر، جناب آقای توتونچی رئیس اداره دوم خلیج فارس وزارت امور خارجه، بصورت حضوری و با ارتباط تصویری جناب آقای دکتر دهقانی سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران و جناب آقای عبدالخانی رایزن بازرگانی ایران در قطر و جناب آقای مقیسه رئیس مرکز تجاری ایران در قطر و اصحاب رسانه و جمعی از فعالان تجاری، صادرکنندگان و تولیدکنندگان داخلی در محل سالن مروارید نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

محورهای اصلی همایش شامل موارد زیر بود:

  • اهمیت برگزاری نمایشگاه های اختصاصی تخصصی در دوحه
  • شرایط و الزامات مورد نیاز برای حضور در نمایشگاه
  • هزینه ها و پکیج های مسافرتی مورد نیاز
  • زمان بندی و تاریخ برگزاری نمایشگاه و تقسیم بندی غرفه ها و توضیحات لازم در خصوص منطقه رجنسی در دوحه محل برگزاری نمایشگاه
  • موضوعات لجستیکی و خدمات بیمه و مالی و پولی و گمرک و بازرگانی متقاضیان شرکت در نمایشگاه.

محمد جواد مقیسه رئیس مرکز تجاری ایران و قطر ومحمد حسن کرباسیان مدیر اجرایی مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران اظهار داشتند: تفاهم نامه هایی در زمینه رفع مشکلات و چالش های تجاری میان دو کشور منعقد شده است. که به واسطه آن تولیدکنندگان می توانند از بازار قطر استفاده کنند که برهمین اساس تاکنون ۲۴۰ شرکت قطری تا کنون عضو این مجموعه شده اند.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه تخصصی ایران در قطر با پیگیری و مجوز سازمان توسعه تجارت ایران از دیگر اقدامات این مرکز است. این نمایشگاه از ۷ اکتبر در دوره‌های چهار روزه برگزار خواهد شد.

علاوه برعضویت در مرکز تجاری، این امکان فراهم شده تا شرکت‌ ها بتوانند نمایندگی فروش محصولات خود را واگذار کنند و محصولات خود را به بازار قطر ارائه نمایند.

در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای تولید کنندگان و صادر کنندگان دعوت گردید تا برای شرکت در نمایشگاه اعلام آمادگی نموده و نسبت به عقد قرارداد با مرکز تجاری جهت حضور در نمایشگاه حداکثر تا 10 شهریور اقدام نمایند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *